sâmbătă, 7 noiembrie 2009

INTELEGEREA BIBLIEI


"Oamenii nu resping Biblia fiindca gasesc greseli in ea, ci fiindca ea gaseste greseli la ei" (John Blanchard)


"Un suflet umil si doritor va descoperi mii de lucruri in Biblie pe care savantul mandru, arogant si ingamfat va esua jalnic sa le inteleaga" (J.C.Ryle)


"Omul care o citeste superficial va trai superficial, iar un crestin superficial este cea mai patetica parodie a adevarului" (John Blanchard)

JERTFA LUI HRISTOS

  "Nu exista o moarte a pacatului fara moartea lui Hristos" (John Owen)

  "Nu se pune problema mortii pacatului fara ca sa aibe loc moartea lui Isus" (John Owen)

  "Daca Hristos nu ar fi murit, atunci pacatul nu ar muri, in veci, in pacatos" (John Owen)



VIRTUTEA UMANA NU-I POATE FI EGAL

  "Ascultarea nu va repara nelegiuirile trecutului, caci ea este o datorie in sine, iar ceea ce la randul ei este o datorie nu poate compensa o alta... Omul era dator cu ascultarea inca inainte de a fi pacatuit si de aceea ramane datoria lui si dupa ce a facut-o, cum a fost si inainte. Totusi, o datorie noua (aceasta este pacatul, faradelegea), nu poate fi platita cu o datorie veche...De la creatie, datoria noastra a fost ascultarea de lege...dar prin caderea in pacat ne-am facut inca o datorie care este pedeapsa legii, iar dupa cum datoria de a asculta de lege trebuia satisfacuta prin respectarea ei, tot asa datoria de plata a incalcarilor ei, trebuie satisfacuta prin suferinta" (Stephen Charnock)

  "Ispasirea (moartea) lui Hristos este suficienta (pentru mantuirea) tuturora, dar eficace doar pentru unii, si anume, doar pentru aceia care-si insusesc (accepta) beneficiile ei"

  "Hristos nu a murit conditionat pentru oameni, ci daca vor crede. Dar, El a murit pentru toti alesii lui Dumnezeu, pentru ca acestia sa creada". (John Owen)

  "Nu toti sunt mantuiti prin moartea lui Hristos, dar toti care sunt mantuiti, sunt mantuiti prin moartea Lui; moartea Lui este suficienta pentru a-i salva pe toti, la fel cum soarele este suficient pentru a-i lumina pe toti; dar daca cineva clipeste (isi inchide ochii!), pe acela soarele nu-l va lumina" (Henry Smith)

ESTE PENTRU TOTI

  "Misticul Soare al Neprihanirii (a spus sf.Ambrozie) a rasarit pentru toti, a venit la toti, a patimit si a inviat din morti pentru toti - dar daca cineva nu crede in El (in Hristos), acela se lipseste singur de binele pe care i-l poate face. Doar daca unul isi inchide ferestrele pentru a elimina razele soarelui asta nu inseamna ca soarele nu este pentru toti". (Isaac Barrow)

  "Daca El ar ascunde pacatul, sau l-ar ignora, ar gresi. Daca l-ar fi lasat inca asupra noastra, ar fi dus la moartea noastra. De aceea, a trebuit Isus sa ia asupra Lui nelegiuirea noastra a tuturora, si astfel sa ne scape, pentru ca luandu-o asupra Lui, dupa cum a si facut-o in dragostea si Legea Lui, inseamna ca daca acum El traieste si noi vom trai impreuna cu El, si cine si-ar dori mai mult?" (John Bunyan)

  "El nu ne-a judecat dupa pacatele noastre". De ce nu ne-a judecat Dumnezeu pentru pacatele noastre? Nu fiindca l-a judecat pe un Altul pentru ele? Pe un Altul care a luat pacatele noastre asupra Lui si despre care s-a spus ca "Dumnezeu l-a pedepsit cu mania Lui ingrozitoare"? Si pentru ce l-a pedepsit, daca nu pentru pacatele noastre? O, Doamne indurator, Tu esti prea drept sa te razbuni de doua ori pentru aceleasi nelegiuiri si fiindca ti-ai indreptat ingrozitoarea manie asupra Lui, acum nu o vei mai abate si asupra noastra, ci pedepsindu-l pe El dupa faradelegile noastre, pe noi, ne vei rasplati dupa meritele Sale!!" (Sir Richard Baker)

INTRUPAREA DOMNULUI ISUS

  "Aceasta este minunea si surpriza ideii si actului intruparii: ca Dumnezeu putea si devenea trup; ca Dumnezeu intra in aceasta viata pe care noi oamenii o traim, limitandu-se in timp si spatiu pentru ca ochii oamenilor sa-l poata vedea si sa nu moara. Doar asa l-au putut "vedea" Cel Nevazut. Creatorul aparea in mijlocul creatiei Sale intr-un fel in care aceasta sa-l poata vedea si cunoaste. De aceea, aproape de incheierea acestei misiuni El a putut spune cu satisfactie: "Am facut cunoscut numele Tau, oamenilor pe care Mi i-ai dat din lume" (Ioan 17:6), fiindca prin intrupare a putut face acest lucru cu succes". (adaptare dupa, Charles Swindoll)

  "Fiindca Hristos este om, el poate ispasi pentru el si poate simti impreuna cu el. Fiindca Hristos este Dumnezeu, ispasirea savarsita de El are o valoare absoluta, iar unirea omului cu Dumnezeu pe care astfel o realizeaza, este desavarsita" (John Blanchard)

  "Prin intrupare, El a luat chipul unui rob in timp ce a pastrat chipul lui Dumnezeu. Este exact ceea ce face posibila mantuirea noastra si o realizeaza" (William Hendricksen)


"Povestea incarnarii este o poveste a coborarii si a inaltarii...Ma gandesc la ideea coborarii jos, jos de tot apoi a inaltarii sus, sus de tot. Ma gandesc la coborarea nu doar in umanitate, ci la acele noua luni care preced nasterea umana...si apoi la coborarea si mai jos in moartea trupului de om. Cineva se poate gandi la imaginea unui scufundator, care se dezbraca de haina dupa haina, dezgolindu-se, si zvacnind in aer, plonjeaza in apa verzuie, calda si luminata de razele soarelui, coborand pana la apa rece si intunecata din adanc, la noroiul si mizeria de pe fundul marii, dar urcand din nou, cu plamanii goliti de aer, la apa calda si luminoasa iesind in cele din urma in bataia soarelui tinand triumfator in mana obiectul pentru care a sarit in apa. Acest obiect recuperat este natura umana, insa pe langa aceasta si intreaga creatie, noul univers" (dupa C.S.Lewis)


 


Niciun comentariu: