joi, 1 aprilie 2010

Rugaciunea Postului Pastelui

 
In acesta perioada a Postului Pastelui sau Postul Mare se citeste aceasta rugaciune de umilinta si adevarata smerenie a unui mare invatator al vietii duhovnicesti Parintele Efrem Sirul. Rugaciunea se citeste de doua ori la sfarsitul fiecarei slujbe din post de Luni pana Vineri.(nu si Sambetele si Duminicile)

Ea poate fi citita insa si de fiecare crestin in fiecare zi, la rugaciunile de dimineata si de seara, dar si  in alte momente ale zilei.Cand o citim, facem cate o metanie dupa fiecare cerere.

Doamne si Stapanul vietii mele, duhul trandaviei, al grijii de multe, al iubirii de stapanire si al grairii in desert, nu mi-l da mie.(o metanie) Iar duhul curatiei, al gandului smerit, al rabdarii si al dragostei daruieste-mi-l mie, sluga Ta.(o metanie) Asa Doamne, Imparate, daruieste-mi ca sa-mi vad greselile mele si sa nu osandesc pe fratele meu. Ca binecuvantat esti Tu in vecii vecilor. Amin.(o metanie)

Apoi facem 12 inchinaciuni si spunem: "Dumnezeule curateste-ma pe mine pacatosul!(o inchinaciune)
Dumnezeule, milostiv fii mie pacatosului.(o inchinaciune)
Cel ce m-ai zidit, Dumnezeule miluieste-ma.(o inchinaciune)
Fara de numar am gresit, Doamne iarta-ma.(o inchinaciune)

DOAMNE AJUTA!

Niciun comentariu: